Aktuelt

Nytt GravidYoga kurs begynner på BeYoga 25/4-2022:

 

Dette kurset er for gravide som ønsker en fysisk aktiv yogatime. Fokuset på dette kurset vil være på yogaøvelser som er tilpasset den gravide kroppens behov for styrke og stabilitet. Det er viktig å opprettholde og styrke kroppen gjennom svangerskapet for å forebygge belastningsskader og for å forberede kroppen til fødsel og barseltiden. Hver kurskveld vil avsluttes med en avspenningsdel hvor deltagerne får hvile og kroppen får lov til å roe seg ned.

 

Kursdatoer: 25/4, 2/5, 9/5 og 16/5 kl 18.00

 

 

Nytt BarselYoga kurs begynner på BeYoga 27/4-2022:

 

Dette kurset er for deg som har født, og er en tid hvor mor og baby kan være sammen. Det er rom for amming, bleieskift, soving, byssing, kos og lek under klassen. På disse klassene vektlegges øvelser som støtter den viktige restitueringsprosessen etter et svangerskap og fødsel. Klassene er bygget opp med tanke å styrke bekkenbunns muskulaturen og ryggen, samt å løsne opp spenninger i skuldre og nakke. Det vil være en blanding av rolige og mer aktive øvelser. Læreren vil tilpasse øvelsene etter deltagernes behov og ønsker.

 

Kursdatoer: 27/4, 4/5, 11/5, 18/5, 25/5 og 1/6 kl 12.30.

Terapeutisk yoga – Mandager kl 19.15 på BeYoga

 

Yoga i seg selv er terapeutisk og akkurat denne klassen er en rolig klasse med fokus på pust, tilstedeværelse og flytende bevegelser. Hovedfokuset er å støtte kroppen der den er og skape balanse både fysisk, energisk og mentalt. Vi bruker utstyr tilpasset øvelsene og hver enkelt kropp, slik at praksisen blir tilgjengelig for alle.

 

Klassen vil inneholde en innledende avspenning/landing, deretter vil det være myke stillinger og bevegelser som er satt sammen med tanke på at timen skal avsluttes med yoga nidra.

 

Les mer om denne timen.

Terapeutisk yoga – Mandager kl 19.15 på BeYoga

Yoga i seg selv er terapeutisk og akkurat denne klassen er en rolig klasse med fokus på pust, tilstedeværelse og flytende bevegelser. Hovedfokuset er å støtte kroppen der den er og skape balanse både fysisk, energisk og mentalt. Vi bruker utstyr tilpasset øvelsene og hver enkelt kropp, slik at praksisen blir tilgjengelig for alle.

Klassen vil inneholde en innledende avspenning/landing, deretter vil det være myke stillinger og bevegelser som er satt sammen med tanke på at timen skal avsluttes med yoga nidra.

Les mer om denne timen.